Занимливости
Автомобилот со кој БМВ зачекори кон врвот – 60 години БМВ 1500
Кон крајот на педесеттите години, на германскиот производител очајно му требаше нова насока за развој на автомобили. Компанијата балансираше на работ веќе подолго време, како шетач на жица – почетник, а спасот беше виден во инвестицијата на фамилијата Квант, која во 1960 година ја презеде контролата над БМВ.
Веднаш беше лансиран развојот на таканаречената „нова класа“ (Neue Classe) со мотори од 1,5 до 2,0 литри. Во тој сегмент се криеше вистинско богатство, односно можност компанијата која беше во незавидна позиција конечно да заплови во помирни води на благосостојба и просперитет.
Кога во 1961 година, на саемот за автомобили во Франкфурт беше претставен BMW 1500 на сите им беше јасно дека ќе успее.
Непосредно пред да се финализира дизајнот, Квант побараа на предната решетка да се сместат популарните „бубрези“, а целиот автомобил плени со својата едноставност и функционалност. Со тежина под тон и должина од 4,5 м, со независна суспензија на сите тркала и монтиран преден 1,5 литарски мотор со 75 КС (во производството, моќноста се зголеми на 80 КС како резултат на зголемување на компресијата од 1: 8,2 до 1: 8,8).
Наводно, штандот за саем на БМВ бил толку преполн со љубопитни посетители, што чекале со часови да го видат 1500 одблизу.
Производството започна во 1962 година, а со максимална брзина од 150 км на час и забрзување до 100 км на час за 15 секунди, тоа беше прилично „лут“ автомобил за тоа време.
Со цена од тогашните 9.385 германски марки конечно му овозможи на BMW да произведува масовно и да остварува профит.
На основата на овој модел се создадени и останатите модели од овој производител, 1800, наследникот на 1500 – BMW 1600 и одличното BMW 2000. Од 1965 до 1969 година, Карман создаде и две купеа за BMW базирани на „новата класа“, 2000 C и 2000 CS.
Пред појавата на „новата класа“, БМВ беше „тркач“ со скромен капацитет и потенцијал кој лесно се откажува.
По одличниот прием кај купувачите, баварскиот производител беше во полн ек во 1972 година, што ќе продолжи со низа успешни модели. Скратената платформа „нова класа“ служеше и како купе и кабриолет линија 02 (1966-1977) предводена од легендарната 2002 година, но тоа е друга приказна.
-
Гостиварпред 2 месеци
Курсна листа на НБРМ и приватните менувачници во Гостивар
-
Македонијапред 1 месец
Денеска е Летник
-
Гостиварпред 3 месеци
Се потсетуваме, најсреќните на Водици во Гостивар кои го извадија крстот од Вардар
-
Македонијапред 3 месеци
Србите го слават Свети Сава – Национален празник на српската заедница во земјава
-
Македонијапред 1 месец
Денес е Прочка – Проштевајте и побарајте прошка од оној на кој сте му згрешиле
-
Гостиварпред 2 месеци
Објавен повик за невработени-По 6.000 евра грант за да си отворат бизнис
-
Вестипред 2 месеци
Историјат на Осми март – Празник посветен на правата на жените
-
Што, како, каде?!пред 3 месеци
ШОУ: Легендарните „Солза и Смеа“ доаѓаат во Гостивар