fbpx
Поврзи се со нас

Здравје и убавина

Сезона е на дињи – јадeте ги што повеќе

Објавено

на

Дињата е омилен десерт на многумина за време на жешките летни денови, и не е тајна дека има бројни лековити ефекти. Составот на самата диња покажува што се можете да најдете во ова овошје. Една порција од 150 грама диња содржи: 53 калории, 0,3 гр маснотии, 13 гр јаглени хидрати, 1,4 гр влакна, 30% од дневната количина на витамин А, 78% од дневната количина на витамин Ц.

Кај некои сорти измерени се 100% од дневните потреби на витамини А и Ц. Ова вкусно овошје е богато со антиоксиданти холин, зеаксантин и бета-каротин, кои обезбедуваат заштита од голем број на болести – од обичната настинка до карцином. Бидејќи 90-95% од неговиот состав е вода, тој е идеален плод за хидратација за време на жешките летни денови.

Лековити својства на динњата:

1. Го штити очите

Дињата содржи хранливи материи важни за здравјето на очите – бета-каротин (од кој се ослободува витамин А), витамин Ц, лутеин и зеаксантин. Зеаксантинот е важен каротеноид кој се апсорбира во мрежницата на окото каде делува како антиоксиданс и како УВ заштита. Неколку студии покажаа дека каротеноидите го забавуваат деструктивниот процес во мрежницата и мрежниот пигмент што доведува до макуларна дегенерација (болест на централниот дел на мрежницата што обично се јавува кај постари лица).

Бидејќи бројни студии индицираат дека тешкиот недостаток на витамин А и Ц може да доведе до глауком и макуларна дегенерација, па дури и слепило, дињата е одличен избор за спречување или забавување на развојот на овие нарушувања.

2. Штити од воспалениа

Холин е важна хранлива материја во дињата, која помага за подобро спиење, учење и меморија. Исто така е важно за одржување на еластичноста на клеточните мембрани, пренесување на нервните импулси, искористување на маснотиите и намалување на хронично воспаление. Редовното консумирање на диња помага во намалување на оксидативниот стрес и со тоа се намалуваат воспалителните процеси што можат да доведат до развој на артритис. Воспалението во организмот е исто така поврзано со развој на метаболички синдром, што значи група на метаболички нарушувања. Овие нарушувања се манифестираат како отпорност на инсулин, акумулација на масно ткиво во абдоменот (абдоминална или централна дебелина), високо ниво на холестерол и висок крвен притисок. Студиите покажаа дека жените, кои консумирале 350 грама овошје на ден, имале значително помал ризик од развој на овој синдром. Студијата вклучува дињи, јаболка, грозје, лубеница и банани.

3. Го намалува ризикот од астма

Ризиците од развој на астма се помали кај луѓе кои консумираат поголеми количини на одредени нутриенти. Еден од нив е бета-каротин, кој се наоѓа во жолто и портокалово овошје како дињи, тикви, моркови и зелен лиснат зеленчук како спанаќ. Витаминот Ц е исто така важна хранлива материја која штити од астма, помага против губење на кислород и го намалува ризикот од алергиски реакции, а дињата го содржи во големи количини.

4. Заштитува од карцином

Дињата е богат извор на антиоксиданти кои играат заштитна улога во зачувувањето на здравите клетки на организмот од оштетување и воспаление што може да доведе до карцином. Така, многу студии заклучиле дека дињите можат да бидат корисни во спречување на рак на дебелото црево, простата, дојка, ендометријален, белите дробови и панкреасот. Соединенијата од цикурбитазин од диња покажале антиканцерогена активност за време на истражувањето. Нивната акција варира од намалување на ширењето на ракот и самоуништувањето на клетките до целосно запирање на клеточниот циклус во клетките на ракот.

5. Го регулира варењето на храната

Дињата е лесно сварлива и се препорачува да ја јадете на празен стомак и пред друг оброк. Исто така, тоа е добар избор за оние со чувствителен стомак, бидејќи содржи ензими и не ја троши енергијата на телото на варење храна. Поради изобилството на растителни влакна и вода, спречува запек и помага во регулирањето на варењето, здравјето на дигестивниот тракт и ги исфрла токсините од цревата.

6. Го регулира крвниот притисок

Дињата содржи растителни влакна, калиум, витамин Ц и холин кои го поддржуваат здравјето на срцето. Потрошувачката на храна богата со калиум помага во регулирање на нивото на натриум, што е важно во третманот на висок крвен притисок. Калиумот му помага на организмот да ослободи вишок натриум и со тоа го намалува високиот крвен притисок. Калиумот е исто така потребен за регулирање на рамнотежата на водата, киселинско-базната рамнотежа и невромускулната функција, а исто така игра важна улога во пренесувањето на електричните импулси на срцето. Внесувањето на калиум е исто така поврзано со губење на мускулна маса. Овој минерал ја зачувува густината на коските и го спречува формирањето на камења во бубрезите.

7. Ја штити кожата и косата

Редовното консумирање на диња е одлично за убавина на кожата и косата. Ова се должи на влијанието на витаминот А, кој е неопходен за производство на себум, кој ја навлажнува кожата и косата и е од суштинско значење за нивниот раст.

Витаминот А е неопходен за чист тен, а исто така може да помогне во заштитата од УВ зраците што предизвикуваат побрзо стареење на кожата. Покрај витамин А, има и витамин Ц важен за градење и одржување на колаген кој дава структура на кожата и косата. Затоа дињата е одлична помош против брчките и предвремено стареење. Покрај исхраната, можете да го користите директно на кожата и косата како маска или балсам.

Сподели:
Остави коментар

Напишете коментар

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement

анкета:

Како треба да се одвива наставата во училиштата?

Резултати од анкетата

Отворени огласи за вработување во полог:

- Монтенегро ДОО Гостивар
- Монтенегро ДОО Гостивар
- Монтенегро ДОО Гостивар
- Монтенегро ДОО Гостивар
- Кошаркарски клуб Гостивар А.Д
- VILLA Group DOOEL
- M&M Медија ДООЕЛ Гостивар
Гостиварпред 10 минути

Видео упатство: Како ученикот да се најави на Платформата за далечинско учење

Занимливостипред 3 часа

Секогаш е интересно да научите нешто ново за себе – Занимливости за човековата психа

Гостиварпред 6 часа

Во регионот на Гостивар 6 оздравени, 3 нови случаи, 1 починат, во земјава 148 новозаразени со ковид

Македонијапред 6 часа

Грантови од 3.000 до 10.000 евра ќе добијат рестораните за свадби

Македонијапред 6 часа

Премиерот Заев најави 31 мерка за поддршка на стопанството и граѓаните

Гостиварпред 7 часа

Празничниот викенд за 11 Октомври ќе биде „Викенд без ДДВ“ и ќе важи за домашни производи и ИТ опрема до 500 евра

Гостиварпред 10 часа

Возачите во Гостивар крајно недисциплинирани – 101 казна во акцијата на МВР

Гостиварпред 12 часа

„Кокошка“ со награда за најдобра претстава на фестивалот „Отело“ во Гостивар

Популарно изминативе 100 дена

error: Содржината е сопственост на Gostivarpess.mk!